Doel is het stimuleren van het maken van keuzes waar de medewerker achter staat. Het in beeld brengen van factoren die van invloed zijn op de keuze en de vervolgstappen leidt tot betere, meer kansrijke keuzes.
Motieven, mogelijkheden en belangrijke waarden voor het maken van de keuze zijn in beeld. Door het expliciet benoemen van de deze factoren, krijgen medewerker meer grip op de kritische factoren voor succes. De kwaliteit van de keuze en de slagingskans wordt beter.
Het Keuzespel richt zich op verbetering van het keuzeproces. Dat betekent dat de persoon die centraal staat, de vrijheid én verantwoordelijkheid houdt voor de inhoud van de gemaakte keuze, meer eigen regie heeft. Kiezen kan lastig zijn. Het Keuzespel helpt bij het maken van keuzes. Door het stellen van de goede vragen wordt de keuze bewuster gemaakt, ontdek je de blinde vlekken in het keuzeproces. Het spel kan ook helpen te onderzoeken waarom bepaalde keuzes toch niet tot uitvoering komen. Door het stellen van de goede vragen krijgen medewerkers zicht op het waarom van hun handelen.
Individueel/ Groepsactiviteit: 2-6 personen
Langdurig en kortdurend werkverband
Voorbereiding: 0-2 uur
Duur activiteit: 0-2 uur
De uitvoering van het spel vraagt tijd en rust, respect voor de ander en goed luisteren naar de medewerker. De medewerker staat centraal.
Rustige ruimte voor gesprek of kleine groep.
Informatie over spelpakket Keuzespel
Spelregels Keuzespel
€ 29,95 – direct leverbaar.
Te bestellen via: www.kwaliteitenspel.nl
Met vragen over SBCM kunt u contact met ons opnemen.
T: (070) 376 58 47
M: info.sbcm@caop.nl
Dit is een activiteit van Cedris en SBCM in het kader van het kennispartnerschap voor sociale werkgelegenheid